درمان آب آوردن ریه در طب سنتی با عسل طبیعی

 

آب آوردن ریه به عنوان یکی از عوارض جانبی بیماری های دستگاه تنفسی و همچنین به عنوان یک بیماری مستقل شناخته می شود. این عارضه خود باعث عوارض جانبی بسیار زیاد و دردناکی می شود. در ماه های اخیر به واسطه بروز بیماری کرونا، متاسفانه این مشکل و عارضه نیز بیشتر از قبل در افراد مبتلا به این ویروس مشاهده شده است.

روش های درمانی فوق العاده ای برای درمان آب آوردن ریه وجود دارد. این روش ها هم در طب سنتی و هم در طب نوین طراحی شده اند تا مشکل آب آوردن ریه برطرف شود. با این حال بهتر است از روش های طب سنتی برای این منظور استفاده کنید تا دچار عوارض جانبی داروهای شیمیایی و روش های جراحی نشوید. هر چند در برخی موارد ناگزیر به استفاده از این روش ها نیز هستیم.

آب آوردن ریه که برخی به آن احتقان ریه نیز می گویند، باید سریعا تحت درمان قرار گیرد. همانطور که گفته شد، روش های مختلفی در طب سنتی برای درمان آب آوردن ریه در نظر گرفته شده است. با این حال مصرف عسل طبیعی یا بهتر است بگوییم مصرف شربت عسل طبیعی یکی از بهترین گزینه ها برای برطرف کردن این مشکل است.

اگرچه درمان آب آوردن ریه باید زیر نظر متخصص دستگاه تنفسی انجام شود؛ اما می توانید با مراجعه به مشاورین طب سنتی و متخصص این نوع طب، گام موثری برای درمان یا بهبود احتقان ریه بردارید. به ویژه برای عسل درمانی مشکل آب آوردن ریه، بهتر است از خوددرمانی پرهیز کنید و با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید.

روش های مختلفی برای درمان آب آوردن ریه با عسل طبیعی وجود دارد. هر کدام از این روش ها را نمی توان به عنوان درمان قطعی این بیماری دانست؛ اما در هر صورت اثرات مثبتی برای درمان یا بهبود آن دارند. در این مطلب به برخی از مهمترین روش های مصرف عسل طبیعی برای رفع آب ریه اشاره می کنیم.

شربت عسل طبیعی، شربتی گوارا برای ریه
یکی از بهترین روش های عسل درمانی برای درمان آب آوردن ریه، استفاده از شربت عسل طبیعی است. خواص شربت عسل طبیعی بسیار زیاد است و از معده گرفته تا اعصاب و روان را تحت تاثیر قرار می دهد. در بیماری های تنفسی نیز شربت عسل طبیعی نقش فوق العاده ای ایفا می کند. بسیاری از بیماری های ریه با شربت عسل یا شربت عسل و آبلیمو درمان می شوند.

برای درمان آب آوردن ریه با شربت عسل هیچ مدرک علمی وجود ندارد؛ اما در طب سنتی از این روش برای رفع این مشکل استفاده می شود. خوشبختانه مطالعات بالینی صورت گرفته در طب سنتی نشان می دهد که شربت عسل به تنهایی می تواند نقش مهمی در بهبود مشکل احتقان ریه داشته باشد.

دقت داشته باشید که استفاده از شربت عسل برای رفع هر نوع بیماری، باید مداوم و منظم صورت گیرد. در صورتی که بعد از چند بار استفاده ناامید شوید، قطعا به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنید. سعی کنید شبیه به دارو به شربت عسل نگاه کنید و راس ساعت های مشخصی در روز آن را میل کنید. همچنین باکیفیت بودن عسل طبیعی و استفاده از عسل های تک گل در این زمینه می تواند گزینه خوبی به حساب آید.

معجزه دوسین برای درمان آب آوردن ریه
دوسین یکی از خاص ترین داروهای طبیعی است که با استفاده از عسل طبیعی تهیه می شود. روش درست کردن دوسین بسیار ساده است و کافی است با نسبت 3 به 1 عسل و سیاه دانه نیم کوب شده را با هم ترکیب کنید. این معجون به تنهایی دوای درمان بسیاری از بیماری های مختلف مثل بیماری های تنفسی است.

خوشبختانه اساتید طب سنتی ایرانی با ارائه روش های مصرف دوسین برای درمان آب آوردن ریه، توانسته اند گام موثری برای درمان این بیماری بردارند. اگر بخواهید از دوسین استفاده کنید، باید حداقل یک دوره 40 تا 120 روزه برای آن در نظر بگیرید. در کمتر از این زمان امکان رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد.

برای درمان آب آوردن ریه با دوسین در طب سنتی، توصیه می شود هر 12 ساعت یکبار، یک قاشق مرباخوری دوسین میل شود. دقت داشته باشید که فاصله زمانی بین هر بار مصرف دوسین نباید بیشتر یا کمتر از 12 ساعت شود. اگر بتوانید به صورت دقیق دوسین را مصرف کنید، نتایج خوبی در انتظارتان خواهد بود.

مصرف شلغم و عسل برای مشکلات ریه
در طب سنتی ایرانی یکی از راهکارهای درمان آب آوردن ریه، مصرف آش شلغم است. با این حال برخی مطالعات بالینی نشان داده که علاوه بر آش شلغم، مصرف شلغم و عسل نیز به درمان مشکلات تنفسی از جمله آب آوردن ریه کمک می کند.

روش های مختلفی برای تهیه شلغم و عسل وجود دارد. یکی از بهترین روش های مصرف این است که داخل شلغم خام را خالی کرده و آن را درون قابلمه به گذارید که آب تا کمر شلغم بیشتر بالا نیامده باشد. برای این منظور باید حتما از شلغم های بزرگ استفاده کنید که به صورت قائم درون قابلمه بایستد.

سپس عسل طبیعی درون حفره ایجاد شده بریزید و سر شلغم را بگذارید. زیر قابلمه را روشن کرده و در کمترین حالت قرار دهید. بعد از 1 الی 2 ساعت، عسل آب شده درون شلغم را میل نموده و خود شلغم را نیز میل کنید. اثرات فوق العاده ای این نوع درست کردن شلغم و عسل برای درمان بیماری ها دارد.

* اگر می خواهید از شلغم و عسل برای درمان آب آوردن ریه استفاده کنید، حتما با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت نمایید. همچنین بررسی کنید که به عسل طبیعی یا شلغم آلرژی نداشته باشید.


سخن آخر !
درمان آب آوردن ریه با عسل طبیعی یکی از روش های درمانی این مشکل در طب سنتی است. با این حال برای رسیدن به نتیجه بهتر بهتر است در کنار عسل درمانی، از روش های دیگر در طب سنتی نیز استفاده شود. در این زمینه می توانید با متخصص طب سنتی یا حتی پزشکان متخصص دستگاه تنفسی مشورت کنید تا بهترین راهنمایی را به شما بکنند.